Hjort i brallan?

Jag har en grävlingsfälla utplacerad vid en odling på markerna där jag jagar småvilt, denna kollar jag till varje dag på väg till jobbet.

Imorse hade jag turen att få se kronhjort när fällan skulle kollas, har sett nästan varje år och stammen verkar bli större och större för varje år.

Ute på en lägda stod en stor kapital hjort och en hind med kalv. En kapital kronhjort är enligt mig det ståtligaste klövvilt man kan se i den svenska faunan.

Lägger upp lite bilder, tyvärr så är kvaliteten rätt dålig. Blev tvungen att fota med mobilkameran, genom linsen på min handkikare... borde skaffa mig en kamera med telezoom objektiv.
 


 


 


 


Kommentarer
Postat av: Sofi H

äsch då ;-)

2010-09-21 @ 14:05:56
URL: http://sofih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0