Fågelpremiär-helg...

Helgen tillbringades i stugan i Hammerdal... Jag, brodern och P(1) hade siktet inställt på skogsfågel, så på lördag morgon ringde klockan 05:00...
Eftersom ingen av oss äger någon fågelhund så blev jaktmetoden "trampning"... vilket betyder att man går på led och försöker skjuta fåglarna när de lyfter framför jägarna.

Så... resultatet efter alla mil vi gått på myrarna i Hammerdal blev: 3 st orrar och en tjäder...
Inte så dåligt, men det hade kunnat varit mycket bättre med lite bättre skytte och mer tur...

Här bjuder jag på lite "pics" från helgen... ( snacka om att man börjar bli amerikaniserad )

Trampning...

GPS-paus...

Brorsan med tjäderhöna...

skogstokig-kock...

Hooo hooo...

Glad skytt...

Morgonstund...

Den här lyckliga familjen stod efter vägen mellan Stugun och Rissna imorse klockan halv sex... Jag var på väg ner till Bräcke för att lära mig om ytbehandling på golvfabriken, och då måste man kliva upp tidigt... vilket inte gör ett dugg när man får se älg! =)

Trevlig (h)ÄLG

I fredags styrde jag min kosa mot Hammerdal för att jaga bock... på fredagskvällen såg jag två älgar och på lördag morgon såg jag ingenting, förutom i kors eftersom jag klev upp 03:30... dvs helt värdelöst!

I söndags var jag en sväng i Läroverket och flyttade lite pass samt snitslade lite... såg också till att uppdatera mitt Jakt-GIS med alla nya- och ändrade pass. Så i år blir det nygjorda kartor till gubbarna! =D
Jag passade även på att smyga mig in på två fjolingar som betade på ett hygge... och när de fick nog av mig när jag kommit in på ca 50 m så sprang jag och gensköt dem på ett intilliggande pass. Det är intressant att se att de ofta använder sig av gamla viltpassager när de är trängda...

Vilket drömpass...

Smygjakt...

Humla...

Sara...

Små-oxar...

skogs-smoothie...

Igår fick jag min ill-gröna blender från OBH Nordica... Så då vart jag tvungen att testa det här med smoothie som alla pratar om. Hällde i lite yoghurt, en banan och lite frusna blåbär... och vips så hade jag en supergod smoothie.

Tror detta kan bli en ny favoritfrukost... och en nyttig sådan! =D

15 dagar 21 timmar och 13 minuter kvar nu...

Tuesday...

Idag har jag röjt... inte lika taggad som förra veckan men ändå! Röjer inne i byn i ett bestånd som inte är skött sen det avverkades för 20 år sedan... lite tätt bara! =/

Igår kväll var jag, T och B och gjorde 5 nya pass... det var varmt och kladdigt, åskan hängde verkligen i luften. Men det blev ingen åska, molnen drog vidare och luften blev genast klarare.

Fint värre...
Gårdagskvällen bjöd på fint fotoljus...

Häftigt ljus...
T och B påväg till nästa pass...

Kaffedax...
Kaffepaus i röjandet...

19 dagar...

... 14 timmar och 11 minuter kvar nu! =D

På allmän begäran...

... så uppdaterar jag bloggen! =)

Sitter på "nya" jobbet nu hemma hos min far och styvmor ( vi har kontoret här) och skriver offertförfrågningar till höger och vänster. Det är mycket att sätta sig in i... men roligt är det!
Jag har fått hela produktionen på mitt ansvar nu... så nu sitter jag och letar maskiner och rullbanor för fulla muggar.

1:a november flyttar jag upp till Dorotea... längtar!

Lördag...

Igår, lördag, var jag i Hammerdal och hjälpte farsan med att sätta upp plåttaket på nya förrådet... Det regnade periodvis och det gjorde inte jobbet varken roligare eller lättare. Men klart vart det

Efter det var klart så spikade vi ihop ett gömsle inför årets bockjakt... som börjar på torsdag!!!... och bar ut det på vårt hygge med nyplanterad lärk.
När vi var klar så smaskade vi i oss kräftor till middag... mums! Efter maten for jag hem till Stugun igen...

Idag ska jag njuta av veckans lediga dag... =) ... det regnar ju ändå!

Plåten på...
Blev rätt bra!

Bock-gömsle...
Det behövs inge stort gömsle för att jag inte skall synas! =P
Här kollar farsan in utsikten...

Sara i bur...
Sara testar min nya formsydda hundbur...

Sara the finnspets...
Sara... lillasysters vovve.

CPS 2007

I helgen var jag, D, P1 och F till fjälls och fiskade... Ingen fisk och halvkasst väder, men trots allt en trevlig helg.

Äntligen framme

Plockar ihop...

skogstokig till fjälls...

Ripa...

31 dagar kvar...

Idag var jag och S iväg till Läroverket och bar ut tre torn och fixade till ytterligare två... tungt jobb men värt mödan!

Efter jag kommit hem så sopade jag i mig några mackor och for sen på skjutbanan... som "tur" var så slog blixten ner och tog strömmen vid klockan sju, så efter det så var det bara att åka hem då inget på skjutbanan fungerar utan ström!