Björnbesök och rävspårning...

I torsdags såg jag en räv som slank över vägen vid Sittsjön. Inga chanser får gå mig förbi, så ut med Diila och efter i koppel. =)

Diila, som visar ett brinnande intresse för särskilt räv-vittring, tog spåret och spårade i ca 40-50 meter. Sen fick vi vända pga en allt för strid å.
 

 
I lördags natt hade Fugelsta celebert besök av nalle. Björnen, som enligt min bedömning är en ungbjörn, hade gått över lägdan förbi vår sommarlagård (150 meter från husen i byn) och sen styrt kosan norrut.
 

 
Lägger upp en bild på "rävtokiga" Diila också som här står och vill ha rävskinnet som hänger på tork i pannrummet. Tar jag ner skinnet så ruskar som det som en galning. =)
 


Kommentarer
Postat av: xjakt

Har ni haft mycket björnbesök?

2010-05-12 @ 18:29:37
URL: http://[email protected]
Postat av: skogstokig

xjakt: Nej, det här var vad jag vet årets enda (hittills) björnbesök. Man får åka ytterligare några mil norrut för att komma till de riktigt björntäta områdena. =)

2010-05-17 @ 20:03:10
URL: http://skogstokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0