Kurs i björnjakt...

I lördags gick jag Jägareförbundets björnjaktskurs i Östersund. Kusren började med teori om björnen och om hur man jagar den, sen for vi ut på skjutbanan och sköt lite på björnfigurer.

Med facit i hand så lärde jag mig inget nytt direkt, men det var en bra dag med bra erfarenhetsutbyten. Kursledaren, som var från Ö-vikstrakten, har satsat i ett par år på björnjakten och fick i höstas skjuta en stor björnhane på nästan 200 kg. Han hade med skinnet från denna, stort och svart.

Jag kan rekomendera kursen om man som novis vill lära sig mer om björnjakt... för såna nördar som jag rekomenderar jag att man lägger pengarna på nåt annat istället.
 

Kommentarer
Postat av: SofiH

haha.. mm mest troligt va ;P



snart helg

2009-05-14 @ 12:32:11
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: SofiH

förresten.. Om det var så, så var det nog Qajsa själv som gett honom den presenten.

2009-05-14 @ 12:33:34
URL: http://sofih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0