Stolt husse...

Igår var jag ute med ett gäng kunder från bla Skåne på en utlovad björnsafari. Och såklart så fick vi efter några mil syn på en mindre björn på ca 60 kg. En av gästerna hade en fin kamera med objektiv och fick till några fina bilder, jag skulle få dem när han lagt in dem på sin dator...

Vi stannade vid spåret och jag tog ut Qajsa som låg i bagaget i sin bur och sov... Vi letade upp spåret och hon snusade nyfiket och följde sen spåret en kortare sträcka med rikligt med beröm från husse.

Jag inbillar mig att om man spårar björn när hunden är valp så kan man ge den en positiv bild av björndoft... och detta kan då följa hunden genom hela livet. Det är en teori så god som någon... den som lever får se.


Kommentarer
Postat av: Patrik

Jag tror starkt på din teori. Du kan tydligen träna positivitet varje kväll på färska björnspår så det bådar ju gott. Lite skytte i helgen så får nog husse lite positiva vibbar åxå.

2008-06-17 @ 21:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0