Färg på tillvaron...

Idag häller vi i färg i maskineriet... eller en av maskinerna iaf. Ett halvårs byggande som mynnar ut i och med denna dag! Spännande värre!
Virket finns på plats och mer anländer i eftermiddag. Så nu kan jag snart börja koncentrera mig på mitt egentliga arbete, logistik och produktionsplanering... Ska väl inte säga att jag inte trivs med min roll som "spindel i nätet" i bygget, men det ska ändå bli kul med lite nya arbetsuppgifter.

Min tredje arbetsuppgift, rekrytering, har jag dock fått känna på under hela min anställning... mellan 1 och 3 personer ringer mig per vecka och söker arbete/praktik. Och då har jag inte räknat in de 60 personer som sökte tjänsterna som vi hade ute i höstas! Sjukt!
Men jag har iaf lärt mig att lyssna på vad de har att säga och att snällt men bestämt inte ge dem några allt för stora förhoppningar... Vilket kan va svårt ibland när det ringer arbetslösa och ensamstående föräldrar med taskig ekonomi.

Hur som helst! Igår fick jag äntligen hem min Planeth Earth-box... så nu blir det fina naturfilmer i HD-kvalitet på min LCD-TV en tid framöver! I love HD!

Och sen så tänkte jag skriva samma sak som min vän S... Kommentera mera!

Kommentarer
Postat av: Sofi H

hm. inte så ofta som du BORDE! :D
jag är bättre än du på kommentera tycker jag. Jag iofs bättre i allt. Woho!

snart fyller jag år.. får jag ett singstar av dig då?! Jag kommer hinna få mitt nintendo innan helgen så kanske kommer jag isolera mig med guitar hero och skita i att göra tårta. höhö

Hm. jag skulle nog inte klara av att vara en sån där rekryterare eller vad man nu säger..
jag skulle tycka så synd om alla.
fast å andra sidan, jag är ju en hårding så kanske..

kommeru ikväll nurååå?

2008-01-08 @ 13:03:30
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: Sofi H

Du är fan en mes om du inte kommer ikväll!
jag har trott skitlänge att det var I MORGON så det blev lite panik igår då konsulten ringde & sa det var ikväll.. waah.
Typ ingen som kan komma idag, så du behöver itne vara rädd direkt ;P

Ingenting går upp emot SINGSTAAR. inget illa menat :D Om du är snäll kan du få spela mario party 8 med mig:D HÖHÖ

2008-01-08 @ 14:24:54
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: Sofi H

då kommer du alltså bli helt kär i mitt nintendo! jag är nog sämst på det för jag är sjukt ovan sånna där kontroller!

det duger med en kram, jag lovar!

2008-01-08 @ 15:01:23
URL: http://sofih.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0