Mors lilla skogstokig i skogen gick...

Imorse var jag på Läroverkets marker och strosade runt... Det hade regnat tidigt på morgonen så det ar svalt och skönt.
Efter nån kilometer kom jag på björnspår på en myr, de ledde fram till en tall där han/hon hade kliat sig på ryggen. Efter en kopp kaffe och lite spejjande över vidderna tog jag mig tillbaka till bilen.
Där bestämde jag mig för att åka en sväng på vägarna för att se om det eventuellt var nån älg ute på promenad. Efter nån kilometer så kom jag fram till en stor björnskit mitt i vägen... Spännande!

Nu hoppas jag bara på att björnen har bestämt sig för att stanna kvar några veckor till... Den som lever får se!

Imorn ska jag testa Kita på "permobjörnen", de hade fått ett återbud som jag la vantarna på! =)

Här kommer lite pics...


Hur gammal är du?

Här har nalle letat myror...


Skön att klia ryggen mot...


Tydliga bevis på att det är björn som strykt sig mot tallen...


Man blir bajsnödig av blåbär och örter...

Kommentarer
Postat av: Sofi H

minsann, veckan går fort, snart äre helt :-)

Meh! inte vet jag, du skulle ju skriva upp det så vi inte glömde bort! ;)

det hade en blå och röd etikett iaf, och skruvkork.

Jag kan kolla om jag hittar det igen?

2008-08-04 @ 11:25:36
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Sofi H

duktig pojke :-)

NU har just precis kommit innanför dörren.

Ska tvätta upp ansiktet och sen knocka kudden, är skadat trött kan jag lova dig.



vet du.. något konstigt har bitit mig på ena underarmen.. den är lika stor som överarmen om inte större... ont som fan gör det oxå..

2008-08-05 @ 00:36:48
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Sofi H

mest troligt är det nog ett sådant!

2008-08-05 @ 16:08:49
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Les

... men halåååååååå!!! Hur gick det för Kita och permobilbjörnen?! Nyfikna läsare vill veta. Enligt svärfar som träffat ägaren till permobilbjörnen hävdade denne att gråhundar generellt är vassare på björn än jämtar... ligger det någon sanning i det?! Uppdatera! :-)

2008-08-08 @ 15:43:05
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0