Döden i vitögat...

Så var ännu en helg över, en ganska händelserik helg för att va i Ljusdal faktiskt... I lördags var jag medbjuden som hundförare hos min kollega K. Kita fick inte tag i något annat än tjäder, däremot så trampade hon in en 3 cm lång kvist i höger farmtass sam jag fick operera ut med min multitång i skogen...
Hon haltade lite lätt på kvällen, men nu är det bra igen... en annan hade väl varit sjukskriven i två veckor efter en sån grej! =S

K:s hund skällde dessto bättre, och efter att en av K:s jaktkamrater stött älgen i ett försök att komma inom skotthåll (skrapigt före)... klev en fin kviga ut på vägen där jag passade.
Men eftersom vi endast skulle skjuta kalv så klarade hon sig undan med blotta förskräckelsen... ty hon fick ju se Döden i vitögat där på vägen!

På lördag kväll var jag bjuden till P och H på middag. Hade hemskt trevligt, iaf kändes det så när jag vaknade på söndagsmorgonen... Usch! Har mått bättre om jag säger så...
Så söndagen gick ut på att ta igen sömn och softa vid tv:n... Gött!

Idag har P börjat sin praktik här hos oss på jobbet, han ska vara här till och med maj... så det är en rejäl praktik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0