Lyckad hundträning...

I morse for jag ut tidigt med Qajsa för att gå en runda innan jobbet. Efter ca 30 min brakade det till och Qajsa for som en avlöning. Såg på Astron att hon efter bara 2-300 meter släppte och vände tillbaka. "Jaha?" tänkte jag, så snabbt brukar hon inte ge sig.

Ser henne komma i bra fart i myrkanten, för att snabbt vika av in i skogen. Nu kom upptaget!

Rätt snart ser jag en ensam kalv som kommer upp på en backe i myrkanten. Qajsa jobbar på bra.

Snart flyttar sig ståndskallet en aning ut mot en hyggeskant och jag går in på 30-40 meter och både fotar och filmar. Tiken gör ett antal kontaktsök hos mig och jag klappar om henne och peppar!

Efter ca 30 minuters ståndskall i hyggeskanten får kalven vind av mig och springer ut en vända på hygget och sen in i skogen igen. Där bli det stopp igen och jag går efter. Vinden snurrade i skogen så innan jag hinner se dem igen börjar det dra sig ner för berget i sakta gångstånd.

Qajsa släpper efter 1 km då kalven simmar över en bred å, och återvänder till en sprudlande glad husse!
 


 


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

GRATTIS! Vilken bra dag!

2010-08-27 @ 21:48:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: perran

Kung var roligt när det funkar :O)

2010-08-28 @ 13:45:13
URL: http://billstabo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0