Älgfamilj och rådjursdrev...

Idag var jag till Rödön och skulle snitsla in en gallring. När jag kommit fram till trakten så står det 4 älgar och spanar in mig ute på ett hygge. Ko med två kalvar och en liten oxe.
Lyckades få in några hyffsade bilder...

Efter att ha jobbat i nån timme så hör jag plötsligt ett upptag ca 200 meter ifrån mig, det låter som en tax och jag antar att det är en rådjursjakt jag kommit mitt upp i. Det buktar runt mig flera gånger. Jag visslar in Coda, som är med mig ibland på dagarna, och smyger mig sakta därifrån... Jag slutar hellre att jobba än att vara den som förstör jakten för nån stackare!

Här kommer bilder på älgarna...


Ko, oxe och två kalvar...


"Nä nu börjar det lukta människa här... vi sticker!"


Hej då!

Kommentarer
Postat av: Sofi svarar

Jag är lite avis på Coda som får vara med på så mkt roligt på dagarna ;P

2008-11-07 @ 14:09:53
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Sofi H

bra bilder btw :-)

Och det ska stå Sofi H där uppe.. inte sofi svarar.. jag är kokooo i bollet!

2008-11-07 @ 14:10:31
URL: http://sofih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0