Fågelpremiär-helg...

Helgen tillbringades i stugan i Hammerdal... Jag, brodern och P(1) hade siktet inställt på skogsfågel, så på lördag morgon ringde klockan 05:00...
Eftersom ingen av oss äger någon fågelhund så blev jaktmetoden "trampning"... vilket betyder att man går på led och försöker skjuta fåglarna när de lyfter framför jägarna.

Så... resultatet efter alla mil vi gått på myrarna i Hammerdal blev: 3 st orrar och en tjäder...
Inte så dåligt, men det hade kunnat varit mycket bättre med lite bättre skytte och mer tur...

Här bjuder jag på lite "pics" från helgen... ( snacka om att man börjar bli amerikaniserad )

Trampning...

GPS-paus...

Brorsan med tjäderhöna...

skogstokig-kock...

Hooo hooo...

Glad skytt...

Kommentarer
Postat av: Sofi H

Busunge? varför? ^^

2007-08-26 @ 20:21:42
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: Sofi H

aha. Klart jag gjorde, jag kunde ju inte hålla mig :D Taack & grattis till pippisarna själv :)

2007-08-27 @ 08:20:19
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: D

Nästa gång hoppas jag att jag och cassie kan följa med!

2007-08-29 @ 06:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0