Diila har anlänt till Fugelsta...

I lördags satte jag och sambon mig i Subarun och styrde kosan ner mot Vittsjö, Skåne, för att hämta hem vår nya familjemedlem. Resan ner gick bra och solen sken på oss när vi kryssade oss längre och längre ner i Sverige.

Väl nere checkade vi in på ett trevligt pensionat, åt Italiensk buffé och somnade nöjda med dagen.

Söndag morgon. Nu var det dax att för första gången träffa Diila. Trottatorparn´s Kennel ligger granne med pensionatet så vi var där redan 8:30 på morgonen.
Diila var lika fin som förväntat, och det var roligt att få träffa hennes mor Bessan som var en mycket trevlig tik.

Resan norrut började bra och Diila somnade nästan direkt. Nu till det mest fantastiska... hon sov hela vägen hem! Hon vaknade varje gång vi stannade för kisspaus, och åt lite mat samtidigt som vi åt lunch, däremellan så sov hon som en stock. Underbart!
Jag har vart med om att hämta hundar som spytt halva vägen och pipigt resten, så detta var en positiv upplevelse.

Hemma i Fugelsta, 13 timmar senare, travade Diila helt obekymrat in och gjorde sig bekant med huset.

Diila är otroligt lättsam. Snäll och lekfull som en valp ska va, och därtill helt orädd för nya saker och människor.
Mötet med Qajsa och Coda gick bra och hon charmade dem båda.

Nu börjar det roliga arbetet med att lära Diila alla de saker som en hund bör kunna, allt från lydnad till spårning och i hennes fall också grytträning.

Här kommer några bilder:
 


Diila sov gott på husses kudde hela vägen hem från Skåne.
 

"Dom kallar mig rävarnas skräck".
 

Mård luktar mums... för att inte tala om hur bra dom smakar.


Kommentarer
Postat av: flojohan

Hej

Trevlig blogg med mycket rolig läsning, får jag lägga till din blogg i min länk lista?



/Flojohan

2010-03-23 @ 12:50:04
URL: http://flojohan.blogg.se/
Postat av: DS

kul grattis

2010-03-23 @ 22:04:27
Postat av: skogstokig

DS: Diila kommer gärna och hjälper dig med rådjursjakten i höst. ;)

2010-03-24 @ 14:18:32
URL: http://skogstokig.blogg.se/
Postat av: DS

Det låter bra! hittat någon hund åt mig?

2010-03-25 @ 22:31:17
Postat av: skogstokig

DS: Inte än, hör av mig.

2010-03-26 @ 07:32:45
URL: http://skogstokig.blogg.se/
Postat av: Björn

Imponerande garnityr;-) Stackars räv.

2010-03-26 @ 11:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0