Ett ljus i mörkret...

Att ha reflex på hunden när man är ute efter vägar och går/cyklar är för mig en självklarhet. Mina hundar är mina vänner och jag vill inte se dem överkörda på grund av att föraren inte såg hunden.

Jag använder även reflexer på hundarna under praktisk jakt. Jag ser hunden bättre när jag smyger in på ståndskallet, och givetvis så känns det mycket bättre om hunden skulle bli kvar i skogen över natten om man har en bra reflex på.

Diila har precis fått sin första reflex. Jag valde en modell från UNCAB med flärpar som både syns framifrån/bakifrån och från sidan.
 


Diila ser ut som värsta eftersökshunden i sin lilla reflex.


Kommentarer
Postat av: Inger i Dorro

Man ser riktigt att hon känner sig stor och tuff när hon fått ett reflexband ;)

2010-04-22 @ 11:45:00
Postat av: skogstokig

Inger i Dorro: Ja jättestor! ;) Halsbandet passar på min handled.

2010-04-22 @ 13:42:43
URL: http://skogstokig.blogg.se/
Postat av: Björn

Bra säkerhetstänk Jonas! Och om olyckan ändå är framme så får i alla fall örnen eller vargen rejält ont i röven när han skall skita ut det!

2010-04-23 @ 15:08:38
Postat av: Sofi H

Björn: Hahah.. ja, alltid någon tröst.. eller? :P

2010-04-30 @ 09:17:29
URL: http://sofih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0