Sista fotot på rullen...

Nu drar den snart igång igen... skytteträningen. Planeringen inför kommande björn- och älgskytte är i full gång på den lokala skjutbanan där jag är engagerad.

På björnjaktskursen som jag gick för några veckor sedan så kunde man köpa skuttavlor för björnpasset till rabatterat pris. Jag köpte en sidofigur och en frontfigur för att ha för egen del.
Kursledaren berättade om historien brakom frontbjörnstavlan. Det är ett verkligt foto taget av en fotograf i Kanada eller Alaska. Han var ute i vildmarken för att fota björn, då han kom lite för nära en stor grissly-hona med unge. Honan gick till attack och dödade mannen.
När de sen hittade kameran och framkallade bilderna så kunde man där se det sista mannen såg i sitt liv, en anfallande björn! Sant eller inte? Vem vet, men en kul historia är det i alla fall. 
 

Här gäller det att ha tungan rätt i mun, och bössan får inte svika.

Kommentarer
Postat av: Anna-Sara

Oj, att det var en sån historia bakom denna tavla hade jag ingen aning om =) Kanonfin jaktblogg du har!

2009-06-05 @ 11:26:21
URL: http://jagarjantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0