Varg...

Fick ett mail av en av mina jaktkamrater om att gå in och rösta om vargfrågan på Expressens hemsida. Vad jag röstade håller jag för mig själv, men ni kan ju ana vilken sida jag står på som jägare och hundägare!

Det intressanta var födelningen av rösterna, ooootroligt jämt mellan ja och nej-sidan. Speglar detta sveriges uppfattning om vargens vara eller icke vara? Hur som helst så kan man konstatera att frågan är het, het som  julgröt!
I Januari drar vargjakten igång, själv så är jag inte berättigad att jaga varg då det ej blir någon vargjakt här i Jämtland, men det ska bli intressant att följa jakten i media. För mediaövervakningen kommer att vara rekordstor, tro mig!

Gå in och rösta du med! Klicka här...
 


Bilden är hämtad från www.expressen.se


Kommentarer
Postat av: Henrik

Kanske lika stor mediaövervakning som på Tiger Woods el. Anna Anka!? ;)

2009-12-11 @ 15:21:25
Postat av: Nordjämten

Aldrig att jag går in på en tidning som är jaktfientlig.



Dessutom tror jag det är mestadels stadsbor som röstat, därav det sneda resultatet av rösterna.. ;)

2009-12-30 @ 21:47:56
URL: http://nordjamten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0