En veckas jakt...

Så har en veckas jakt rusat förbi som en höststorm... Veckan började bra redan i lördags då jag fick skjuta en kalv på ståndskall för grannlagets hund, lite kul med tanke på att vi egentligen skulle börja på söndagen... men kalv är ju alltid tillåtet!
Veckan flöt på och på tisdagsmorgonen sköt jag en ko för Kita och Mir på fullt drev... Tack vare en inlånad Astro såg jag att jag skulle stå kvar precis där jag stod, rätt eller fel? Men det var ett kul hjälpmedel!

Efter torsdagen packade vi ihop och for hem med 3 vuxna och 3 kalvar i backen, ett ok resultat enligt mig!

Fredag fick bestå av lite jobb, tyvärr så måste man jobba ibland...

I lördags for jag, käringa och farsan iväg med Finnspetsen och Norrbottenspetsen till skogen... Superfin dag! Men tjädrarna lyste med sin frånvaro och orrarna var flockade och ställde mest bara till besvär för hundarna.

Söndag blev det vinterdäcksbyte och filmkväll hos P & L8...

Här kommer pics!


Kon och kalven stod ända ute i sjökanten...


Qajsa fick lukta på kon...




Eftersöksekipage... skytten, dvs jag, saknas på bilden!







Kommentarer
Postat av: Sofi H

käringa.. haha.. hrm. eh.

har jag planetens kortaste ben or what?!



2008-10-20 @ 07:58:03
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Sofi H

HMPF!

2008-10-20 @ 13:58:21
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: sparris

Ja man får grattulera då..

2008-10-20 @ 21:19:57
URL: http://jaktarblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0