Från 1 till 5 på några sekunder...

Igår var jag och Kita ute på björnsafari här uppe i Lapplandsskogarna. Efter att ha kört en timme så ser jag i ögonvrån något som får mig att tvärnita och slänga i backen... ca 30 meter från vägen står en björnhona med sina tre små små ungar inne i skogen. Hon reser sig på bakbenen och lyckas ta en suddig bild på henne precis när hon vänder på klacken för att ge sig av.
Ungarna var förvånansvärt små, eller jag trodde de skulle va större kanske man ska säga... men de hade fullt sjå att hänga med sin mor i det "höga" blåbärsriset...

Så från att bara ha sett en björn i hela mitt liv till att helt plötsligt ha sett 5... det tog bara 5 sekunder... max!

Bjönrhona på bakbenen...
Bilden är kanske ingen proffsbild... men det syns dock att det är  en björn.

Kommentarer
Postat av: J

Skulle kunna tro att det är mäktigt att se björn i skogen, själv kan jag stoltsera med att jag tagit i en bäverpadel =)

2008-05-09 @ 09:34:10
Postat av: Sofi H

gris :p

2008-05-10 @ 16:40:45
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: Kattis

Jösses säger jag bara, vet inte om jag ska vara avis eller inte. Både vill och inte vill se en björn när vi är ute i skogen. Har än så länge bara sett färsk spilling.

2008-05-13 @ 14:48:18
URL: http://katticke.se
Postat av: Cecilia

Ojojoj... jag vill oxå se en björn ute i det fria... o från bilen oxå... Inte när jag är ute mitt i skogen...

2008-05-17 @ 15:58:32
URL: http://skogscilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0