Tillökning?

Går i tankarna om att utöka min lilla familj med ytterligare en fyrbent sambo... Vecka 19 föds en kull med Tysk Jaktterrier, TJT, och jag står i kö på en tik. Hoppas verkligen att jag kommer ha möjlighet att ta valpen, om det blir nån dvs.

Planen är iaf att jag under våren ska bygga en hundgård här på jobbet, vilket skulle underlätta massor vid en ev tillökning. Och eftersom valpen kommer i början av maj så räknar jag med att våren/sommaren har anlänt även här uppe i norr... det har också stor betydelse då dressyr och motion underlättas betydligt om det är barmark.

Eftersom valpen då är född i mitten av mars så kommer den att vara 6 månader i september, vilket är perfekt! Då kan jag börja med enklare spår-övningar under hösten på fällda vilt, detta anser jag vara bra för spårnogrannheten.

Skulle va riktigt kul att få pröva en ny ras, och jag vet att om jag skaffar en TJT så kommer mina vänner att garantera mig många jakttillfällen!


image358
Liten men naggande god...

Kommentarer
Postat av: Patrik

BRA!!!
Mera sånna tankar! Du bjuder på hund å jag på jakttillfällen. Hppas så in i hel...e på en tik!
Adjö

2008-01-31 @ 11:08:14
Postat av: skogstokig

Så du har tagit dig mod och kommenterat nu?! =P

2008-01-31 @ 11:52:09
URL: http://skogstokig.blogg.se
Postat av: Sofi H

låter bra mannen! Du förstår att ev tillökning på fyrbensfronten innebär tillökning på besöksfronten av SofiH oxå va??

när börjar greys egentligen?

2008-01-31 @ 20:57:45
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: Patrik

DU!
Jag har inte haft nått att kommentera innan.

2008-02-01 @ 07:45:54
Postat av: Sofi H

waah. kanske inte. Men en valp ger lite extra dragningskraft du vet. Då kanske jag bjuder in mig själv oxå. vem vet :p

Nu blir man ju inte ens inbjuden . grr

typiskt.. det kanske inte börjar nå nytt i vår?

2008-02-01 @ 08:25:30
URL: http://sofih.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0