Pryltokig...

I tisdags for jag till Böle, Marieby, och hämtade min kikare jag beställt av min kära vän M. Det blev en annan kikare än vad jag beställt, men jag blev inte besviken! M hade lyckats hitta en Steiner kikare istället... Steiner är ett tyskt märke som enbart tillverkar handkikare.

Det som imponerade mest på mig, förutom kvaliteén på optiken, är att kikaren är utrustad med en typ av autofokus... Jag har då aldrig sett sån skärpa som denna kikare återger på vilket avstånd du än väljer att titta på. Det enda du gör är att du ställer in linserna på det synfel du har eller inte har... sen är det bara att spana, utan att behöva ändra på nån inställning eller något!

I helgen ska jag testa kikaren under praktisk jakt.. och jag misstänker att jag inte kommer bli besviken!


Kommentarer
Postat av: Sofi H

alltså jonas, du har ju nu fått bevis för att du faktiskt ser arg ut! lika bra att lägga ner det nu ;)

2008-08-14 @ 13:25:15
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Therese

Tack för tipset! :-)

2008-08-14 @ 16:51:39
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0