Gulaschsoppa och björnspår...

I lördags gick rävklappen av stapeln. Ett tiotal skyttar och lika många frivilliga drevkarlar träffades klockan nio på morgonen vid den stora bondgården någonstans i Stugun.
Dagen bjöd på tre drev, gulaschsoppa och kaffe... men ingen mickel fick sätta livet till denna dag. Däremot så idkade min lillebror lite skyddsjakt på en kaja... snyggt skjutet!

Efter jakten så for jag och lillebror till Läroverket för att spana in några nya avverkningar som gjorts under vintern. Väl där träffade vi på jaktledare B och hans polare som hade haft samma tanke som vi... de sa att de hade sett björnspår längs en skogsväg vid avverkningen... så vi satte av i full fart dit!
Björnen hade gått några hundra meter längs vägen innan han/hon vikit av.
Kita fick spåra lite, och jag såg på henne direkt att hon fortfarande minns höstens möte... spänd som en fiolsträng!

Nu håller jag tummarna för att denna nalle behagar att stanna på vår jaktmark ända till i höst!

Här kommer lite pics...

Drevet går...

Dagens enda byte...
En av drevkarlarna bärgade brorsans byte...

Gulaschsoppa vid Hålltålln...
Fika vid herrgår´n...

Rådjur på Indalsälven...
Rådjur i pass...

Nalle Puh...

Kita spårar...
Kita är spänd...

Orrar i Furste...
Orrar mitt i byn Fugelsta...

Kommentarer
Postat av: Anonym

såg du tagit kort på huset mitt oxå=)

2008-04-14 @ 17:50:10
URL: http://pelez.blogg.se
Postat av: Sofi H

Jag skulle oxå vilja ha sån soppa..
Förövrigt kommer nalle traska all världens väg så du inte får en skymt av honom igen. Det vore det bästa för oss alla. Jag vet inte hur vi skulle stå ut med en Jonas som mallar upp sig om den faktiskt föll till backen.. av dig. fnih ;)

2008-04-15 @ 18:00:07
URL: http://sofih.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0