Turisten Jonas...

Igår passade jag på att vara lite turist här nere i Ljusdal... innan jag flyttar tänkte jag!
Först for jag och Kita upp på Kolsvedjeberget och lyssnade på åskan samt njöt av utsikten.

Efter det styrde vi kosan mot Gröntjärn, det är en tjärn där vattenståndet varierar med ca 13 m skillnad... där var det jättefint!
Och tjärnen var verkligen grön... nästan lagunliknande vatten... alldeles klart. Lika klart som fjällvatten!
Där gick vi en slinga runt tjärnen innan vi for hem till kaoset bland alla flyttlådor...

image198
Kita blickar ut över Ljusdal...

image199
Gröntjärn...

image200
Gröntjärn - över och under vattenytan...

image201
Så här klart var vattnet... håller kameran under ytan här!

image202
Fint väder var det också... solen sträckte sig ner genom tallkronorna...

image203
Kita höll tempot uppe...

Kommentarer
Postat av: Linda

Jo men fatta vad häftigt att bli lika cool och ranglig som de i USA ;P Fina bilder förresten!

2007-07-13 @ 11:09:30
URL: http://nordspets.blogg.se
Postat av: therese

ja du jonas kanske är för att jag har ett annat liv oxå=) är i full färd med å slå hö å bygga stall=) allt bra?

2007-07-15 @ 15:39:58
URL: http://pelez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0