Insnöad...

... på Wachtelhundar nu.
Har länge velat ha en hund som jagar allt, och då menar jag verligen ALLT! Det skulle vara ett mycket bra komplement till min älghund... eftersom jag gillar all sorts hundjakt, och skulle vilja ha en hund som man enkelt kan jaga ensam med.

Min farbor har två stycken Wachtlar och de är två riktigt mysiga hundar, som dessutom är riktigt bra jakthundar. I julas sköt jag två rådjur för Zorro som gjorde två mycket bra drev. Wachteln används framförallt till rådjur, hare, räv, älg och vildsvin... vilket är det breda spektrum jag önskar av en allround-hund.

Trots sitt "gulliga" utseende så är Wachteln rätt skarp mot viltet, och det gillar jag... det betyder att psyket för att ställa vildsvin, björn och lo finns! Wachteln är också , med rätt träning, en bra apportör.

Blev lovad en parningsvalp efter Zorro när tiden är den rätta... men det här är ett tre års projekt, så tiden kommer!

image169

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0