När lill´pöjka blir stor...

I lördags var jag P och J ute och jagade hare... Förhållandena var urusla, storm och tö! Efter att ha tittat på lo-spår och grillat korv i två timmar upptäckte vi att tiken hade en hare på benen!
Så ut med bössorna...
P gick in på en väg och kollade läget... då kom haren och studsade förbi på 15 meter. Men eftersom P inte är helt klar med jägarexamen så hade ju han ingen bössa! Så jag gick och ställde mig med honom istället...
Drevet gick i en stor contortaplantering... och verkade aldrig komma ut! Så jag och P gick in och ställde oss inne i den täta planteringen.
Drevet gick runt oss flera varv... P fick stå med min bössa ( uppsiktsjakt )... och rätt va det var så dök harpalten upp i en lucka.
Efter två skott och en dramatisk avlivning ( som jag fick göra ) var det ett faktum... P:s första hare låg där i snön!
Så nu vore det själva f-n om det P inte kunde få till jägarexamen lite snabbare!

Ä´ från Borglunda já

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0