Trevlig (h)ÄLG

I fredags styrde jag min kosa mot Hammerdal för att jaga bock... på fredagskvällen såg jag två älgar och på lördag morgon såg jag ingenting, förutom i kors eftersom jag klev upp 03:30... dvs helt värdelöst!

I söndags var jag en sväng i Läroverket och flyttade lite pass samt snitslade lite... såg också till att uppdatera mitt Jakt-GIS med alla nya- och ändrade pass. Så i år blir det nygjorda kartor till gubbarna! =D
Jag passade även på att smyga mig in på två fjolingar som betade på ett hygge... och när de fick nog av mig när jag kommit in på ca 50 m så sprang jag och gensköt dem på ett intilliggande pass. Det är intressant att se att de ofta använder sig av gamla viltpassager när de är trängda...


Vilket drömpass...

Smygjakt...

Humla...

Sara...

Små-oxar...

Kommentarer
Postat av: Sofi H

Rätt söt finnspets ändå :-)
Waah! Här kommer en kommentar, nöjd nu?! :P

2007-08-21 @ 14:16:08
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: therese

tack för kramen...här kommer det en tillbaks=)

2007-08-21 @ 20:22:13
URL: http://pelez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0