En dag i skogen...

Idag har jag vart ute i skogen hela dagen... nice! For hemifrån medans det fortfarande var mörkt och styrde min Skoda mot Hamra.
Väl nere i Hamra fick jag likt en testförare på TV parrera en älgskånk som låg mitt i den asfalterade vägen, mitt inne i byn! Glesbygds drama!!! Nån som kört slaktavfall på öppen släpvagn måntro..?

Gallringen som jag skulle kolla på är 50 ha stor, och för en okunnig så tar det ett antal timmar att både knata igenom och taxera för den delen... Så efter att ha gruvat sig i en lång kvart i den varma bilen så gav jag mig iväg ut, man vill ju komma hem nån gång också.
Efter 4 timmars strosande och mätande så var jag äntligen klar... dax för lunch, kalla makaroner och kall stekt falukorv... mums! Nu var det bara att åka till kontoret för att kalkylera... skönt att avsluta dagen inomhus, blir mörkt tidigt nu så nåt annat alternativ finns just inte.

Det blev en bra dag i skogen, fint väder och lagomt varmt, dvs +3 grader...

Skogstokig goes skogstroll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0